Gucci

Ikonické GUCCI kabelky, ktoré milujú ženy po celom svete

Vlastniť aspoň jednu GUCCI kabelku je rozhodne snom každej ženy, ktorá miluje módu. GUCCI patrí k tom svetovým módnym značkám, no vedeli by ste povedať, kedy a kde vôbec táto značka vznikla?

Pamätáte sa na Soho Disco? A čo tak Jackie? Ikona Gucci kabeliek je naplnená až po okraj s definíciami neopakovateľného podpisu. Ako vznikla samotná značka a ako vyzeral jej vývoj?

Cestujme späť v čase a pozrime sa na obľúbenú a svetoznámu ikonu od jej zrodu až po súčasnosť.

 

1881: Guccio Gucci sa narodil vo Florencii.

1897: Našiel si prácu hoteli Savoy v Londýne.

1902: Vráti sa do Florencie a pripojí sa k výrobcovi kože Franzi.

1905 – 1912: Jemu a manželke Aide sa narodili synovia Aldo, Vasco a Rodolfo.

1921: Guccio otvára svoje prvé obchody vo Florencii na Via Vigna Nuova a potom Via del Parione.

1935 – 1936: V dôsledku embarga Ligy národov proti Taliansku Gucci nájde alternatívy k dovážanej koži a iným materiálom. Vyvíja špeciálne tkané canapa, alebo konope, z Neapolu, vytlačené s prvým podpisom tlače – séria malých, vzájomne prepojených diamantov v tmavohnedej farbe na opálenom pozadí. Z neho sa vyrábajú prvé úspešné kufre Gucci.

1938: Obchod Via sa otvára na Via Condotti.

 

1947 – 1948: Po druhej svetovej vojne sa obnovuje výroba koženého tovaru. Aldo Gucci predstavuje bravčovú kožu, ktorá sa stáva materiálom podpisového domu. Predpokladá sa, že v tomto období sa vyrába prvá bambusová taška, inšpirovaná tvarom sedla.

1948: Maurizio Gucci sa narodil Rodolfovi a jeho manželke Alessandre

1951: Rodolfo otvára prvý obchod v Miláne na Via Montenapoleone. V tomto čase sa zeleno-červeno-zelený web stáva charakteristickým znakom spoločnosti.

1953: Gucci sa stal priekopníkom talianskeho dizajnu v USA, keď Aldo otvára prvý americký obchod v hoteli Savoy Plaza na východnej 58. ulici v New Yorku.

 

Guccio Gucci umiera vo veku 72, 15 dní po otvorení obchodu v New Yorku.

 

Je vytvorený Gucci loafer s kovovým koňom.

1955: Hrebeň domu sa stáva registrovanou ochrannou známkou.

1961: Obchody otvorené v Londýne a Palm Beach.

Taška, s ktorou je videná Jacqueline Kennedyová, je premenovaná na Jackie. Okolo tejto doby sa logo GG aplikuje na plátno a používa sa na tašky, drobný kožený tovar, batožinu a prvé kusy oblečenia.

1963-1972 Otvorí sa prvý parížsky obchod, obchod v Beverly Hills a v Tokiu

Maurizio Gucci, syn Rodolfa, pracuje do roku 1982 so svojím strýkom Aldom v New Yorku.

Okolo tejto doby, značka dobýja módny svet. Obchod venovaný oblečeniu sa otvára na 699 Fifth Avenue v New Yorku, zatiaľ čo 689 Fifth Avenue sa zameriava na topánky, tašky, batožinu a doplnky.

1974: Otvorená vlajková loď v Hong Kongu.

1975: Spustenie prvej vône Gucci.

1981: Po prvý krát pripravená prehliadka na Florentskej módnej prehliadke v Sala Bianca, silne zapôsobí potlač Flora.

1982: Gucci získa legálne označenie SpA; vedenie nakoniec prechádza na Rodolfa Gucci.

1985: Ikonický loafer je vystavený v Metropolitnom múzeu umenia v New Yorku a stáva sa súčasťou stálej zbierky.

1989: Anglo-arabská holdingová spoločnosť Investcorp nakupuje 50 percent akcií Gucci. Fond láka Dawn Mello, vtedajšieho prezidenta Bergdorfu Goodmana, na oživenie značky. Prináša Richarda Lambertsona, vedúceho oddelenia oddelenia Bergdorfu, aby sa venoval dizajnu.

1990: Americký dizajnér Tom Ford je najatý, aby dohliadal na ženskú rtw.

1993: Maurizio Gucci prevedie svoje akcie na Investcorp, čím ukončí účasť rodiny vo firme.

1994: Tom Ford je menovaný kreatívnym riaditeľom. Jeho prvá kolekcia, na jeseň 1995, sa zameriava na glamour jet-setu a je kritickým a komerčným úspechom, ktorý dáva značku späť do popredia módy.

1995: Domenico De Sole, predtým generálny riaditeľ spoločnosti Gucci America Inc., je vymenovaný za CEO skupiny Gucci. Okamžite začne reining v licenciách, franšízach a sekundárnych linkách, aby zvrátil desaťročia, ktoré videli nadmerné vystavenie značky a zlacnenie jej imidžu.

Maurizio Gucci je zastrelený vrahom, ktorého najala jeho bývalá manželka Patrizia Reggiani.

1996 až 1997: Kolekcia bielych výrezových dresov Ford upevnených abstraktnými pásmi na konské dostihy vytvára elegantný, sexy, moderný štýl vzhľadu domu v deväťdesiatych rokoch a zavádza ho ako značku venovanú večernému pôvabu – a následne priťahuje pozornosť Hollywoodu.

1999 až 2000: Jackie taška v mnohých farbách a variáciách, čo spúšťa obrovské a trvalé reakcie. Otvorí éru tašky Gucci „It“

 

 

2002: Frida Giannini, predtým dizajnérka kabeliek pre Fendi, sa pripojila k oddeleniu príslušenstva labelu a prispela k odvážnym úpravám podpisov domov ako súčasť dizajnérskeho tímu Ford.

2004: Ford a De Sole opúšťajú spoločnosť, keď sa s materskou PPR nepodarí splniť podmienky vyplývajúce z novej zmluvy. John Ray preberá pánsky dizajn; Alessandra Facchinetti si na starosť berie ženy a Giannini sa stáva kreatívnym riaditeľom doplnkov.

Robert Polet, vedúci divízie mrazených potravín Unilever, ktorá obchoduje so zmrznutými potravinami, obchoduje so zmrzlinou a rybími palicami pre kabelky ako nový ceo skupiny Gucci Group.

Mark Lee, generálny riaditeľ spoločnosti Yves Saint Laurent z PPR, je menovaný šéfom značky Gucci.

2005: Giannini je menovaný kreatívnym riaditeľom ženskej rtw po úspešnom opätovnom spustení Flora potlače. O rok neskôr dostáva úlohu kreatívneho riaditeľa pre pánske oblečenie.

Obľúbená FLORA potlač na kabelkách a oblečení si podmanila nielen ženy, ale aj mužov.

2006: Spoločnosť podpísala dlhodobú licenčnú zmluvu s P&G na výrobu a distribúciu svojich vôní na celom svete

Vlajková loď Ginza sa otvorí v Tokiu a otvorí sa vlajková loď Landmark Hong Kong.

2007: Prvá televízna reklamná kampaň. Je to pre vôňu Gucci by Gucci a režíroval ju David Lynch.

2008: Gucci otvára celosvetovú vlajkovú loď New Yorku v Trump Tower na Piatej Avenue. Spoločnosť oslavuje udalosť, ktorú spoločne organizujú Giannini a Madonna – „Noc v prospech zvyšovania Malawi a UNICEF“.

Obnovená vlajková loď Ríma. Počas osláv 70. výročia svojho rímskeho obchodu sa v roku 2009 na webstránke živo prezentuje prehliadka výletných plavieb.

Gucci Gucci Pour Homme, prvá pánska vôňa, ktorú vytvoril Giannini, debutuje s hercom Jamesom Francom v hlavnej reklamnej kampani. Dom tiež obnovuje svoju dohodu o udeľovaní licencií na okuliare so spoločnosťou Safilo do roku 2018.

2009: Patrizio di Marco, vedúci skupiny Bottega Veneta, sa pripojil k prezidentovi a generálnemu riaditeľovi Gucci, nástupcovi Marka Lee.

Flora Gucciho, druhá ženská vôňa Gianniniho, uvádza sa na trh a ikonická taška Jackie má modernú interpretáciu a nazýva sa New Jackie Bag.

2010: Športová, kontemporovaná verzia tašky Bamboo, New Bamboo; nový Gucci 1973 a vôňa Gucci by Gucci Sport Pour Homme a vôňa Gucci Guilty pre ženy.

Vzniká spoločný podnik s koženým tovarom: GPA alebo Gucci Pelletteria Annalisa. Gucci má 51-percentný podiel, zatiaľ čo ďalších 49% vlastní Jacopo Focardi, majiteľ spoločnosti Pelletteria Annalisa, neďaleko Florencie.

Spoločnosť predstavila svoju zrekonštruovanú digitálnu vlajkovú loď a uvádza Gucci Playground, prvú aplikáciu iPad určenú na nosenie detí.

2011: Spoločnosť oslavuje 90. výročie

 

GUCCI DNES

V súčasnosti je to akoby vždy žil kreatívny Gucci so všetkým, čo kedy miloval. Je to jeho osobnosť prejavujúca sa v reálnom čase.

Počas posledných niekoľkých rokov GUCCI GROUP priniesli viac spolupracovníkov a umelcov, aby vytvorili viac individuálnych kampaní ako ktorákoľvek iná značka.

 

Gucci kabelky prichádzajú v rade veľkostí a štýlov. Sú malé alebo stredne-veľké, vyrobené z kože či semišu, so zipsmi priehradky, alebo majú kovové zámky či magnetické uzávery

 

Niektoré z nich majú nastaviteľné ramienka, zvyčajne vyrobené z kože. Príznačné pre Gucci kabelky je červený a zelený pruh nadol cez stred a kovové logo Gucci.

Niektoré sú tak malé, že sú skôr ako peňaženky, malé tašky, alebo mini peňaženky primárne určené na peniaze.

V minulých rokoch sa kreatívne pohrali i s názvom GUCCI, takže sme sa mohli stretnúť i s GUCCY nápismi.

V súčasnosti veľký boom sezónu za sezónou zažívajú práve „ľadvinky“ inšpirované 90.tymi rokmi a my musíme uznať, že sú šikovným doplnkom každého outfitu!

GUCCI CANVAS

Poznáte GG patterny, ktoré sú charakteristické a nezameniteľné?

GUCCI GG CANVAS

Od polovice šesťdesiatych rokov minulého storočia ako symbol luxusu a voľného času. Pattern je vyrobený z odolného tkaného plátna a obyčajne spojený s koženým čalúnením, plátno GG si získalo obľubu zákazníkov po celom svete a je skvelým základom už celé roky.

GUCCI VINTAGE WEB

Prvý z nich bol vytvorený v roku 1950 v červenej a zelenej farbe, tento pruh tkaniny bol ďalším inšpirovaným jazdeckým dizajnom odvodeným od sedlového obvodu. Obvod sedla je umiestnený na sedle, aby sa udržalo na mieste, čo sa tiež označuje ako „web“. Počas histórie Gucciho využili tento podpisový vzhľad v rôznych materiáloch a farbách.

GUCCI GUCCISSIMA

Guccissima v taliančine doslova znamená „väčšinu Gucci“. Vzor Guccissima je charakteristický prepleteným logom GG vyrazeným v roku 2006 kreatívnou riaditeľkou Fridou Giannini.

GUCCI MICROGUCCISSIMA

Rozkošná mini verzia klasického patternu Guccissima, tento štýl možno nájsť na súčasných produktoch a v klasických štýloch.

 

GUCCI DIAMANTE

Pôvodne bol vytvorený v polovici tridsiatych rokov, vzor Diamante bol najprv tkaný na konope a používal sa na batožinu. To, čo začalo ako inovatívne riešenie nedostatku v predvojnovom období, sa stalo prvou ikonickou tlačou Gucci a predchodcom slávneho loga GG. Teraz vytvorený na plátne s textúrou kože.

GUCCI FLORA

Inšpirovaná osobnou žiadosťou Grace Kelly v roku 1966, teraz slávna tlač na hodváb Flora bola vytvorená pre princeznú Monaka. Táto tlač bola potom kreatívnou riaditeľkou Frida Giannini obnovená v roku 2006 a preložená na tašky, topánky a malé kožené produkty. Hoci tento podklad nie je dobre prijatý kritikmi, vzor Flora bol považovaný za úspech módneho sveta. Vzor sa stále používa v rôznych farbách.

 

Na záver možno zhodnotiť, že Gucci kabelky, rovnako ako všetky produkty Gucci, sú cenené spotrebiteľmi ako symboly statusu.

Z tohto dôvodu je komerčný trh pravidelne zaplavený falšovanými položkami Gucci.

Originálne Gucci kabelky majú vysoké ceny, maloobchodne pohybujúce sa v stovkách a dokonca aj tisíckach dolárov, a majú tiež sériové čísla pre potvrdenie ich pravosti.